A Siker titka

Azért készítünk weboldalt, hogy valamilyen információt, gondolatot megosszunk másokkal. Így mindenki számára fontos, hogy azt az információt minél több ember számára elérhetővé tegye. Sokan kérdezik, hogyan lehet több látogatóra szert tenni. Az alábbiakban néhány gondolatot, és gyakorlati ötletet szeretnék megosztani veled.

Első lépésként fontos megérteni, hogy az interneten egy új oldalt létrehozni olyan, mintha egy zsákutcában nyitnál üzletet. A weboldalad bár létezik, senki nem tud róla, elveszik az internet hatalmas halmazában.

Te magad csak pár embert ismersz, ha őket értesíted is oldalad létrejöttéről, ez vajmi kevés. Ha igazi forgalomra szeretnél szert tenni azért többet kell tenni.

A webet böngésző látogató a weboldalakon található linkekre kattintva, keresőkben keresve, linkgyűjteményekben böngészve jut egyik oldalról a másikra. A válasz tehát kézenfekvő minél több weboldalon, minél több linkgyűjteményben ott kell lennie a te weboldalad linkjének, valamint a keresőkben is jó helyezést kell elérned.

1. Helyezd el weboldalad linkjét a lehető legtöbb weboldalon.
2. Ajánld be weboldalad linkjét a lehető legtöbb linkgyűjteménybe, tematikus katalógusba.
3. Érj el jó helyezést a keresőkben

1. Helyezd el weboldalad linkjét a lehető legtöbb weboldalon.

Ha böngészésed során olyan oldalt találsz melynek témája hasonlít a tiédhez, keresd meg a honlap készítőjének, üzemeltetőjének e-mailcímét és ajánld fel, hogy elhelyezed az ő linkjét oldaladon, cserébe szeretnéd ha ő is elhelyezné a te linkedet. Ezt a munkát akkor kezd el ha már jóminőségű tartalommal feltöltötted oldalad, hiszen azt meg fogják nézni és minőségtelen, vagy üres oldal linkjét senki sem fogja szívesen kitenni.
Az ingyenes apróhirdetés oldalak is jó lehetőséget jelentenek, hogy megjelentesd a linkedet. Ha aprót adsz fel, mindig add meg a weblapod linkjét is!
Ha fórumozol, hozzászólásodhoz mindig csatold a webcímed.
Regisztrálj a Facebookra, vagy más közösségi oldalra és ott is mindig írj bejegyzéseket és helyez el linket, ha oldaladat frissítetted.

2. Ajánld be weboldalad linkjét a lehető legtöbb linkgyűjteménybe, tematikus katalógusba.

Magyarországon is számos jó linkgyűjtemény van melyek elég nagy forgalmat bonyolítanak. A linkek valamilyen szisztéma szerint csoportosítva vannak. pl. az audi.lapozz.hu oldalon az audi autókról találhatsz linkeket. Érdemes tüzetesen átnézned az összes kategóriát találsz-e olyat melyhez valahogy kapcsolható a te témád. Ha találsz ilyet írj az oldal szerkesztőjének. Minden ilyen oldalon van linkbeküldés (linkajánlás) űrlap mellyel könnyen beküldheted a linket. Az esetek többségében minden témaoldalra külön-külön kell beküldeni a linket. Fontos, hogy az üzenet mezőt se hagyd ki, bátran írj valami kedveset a szerkesztőnek, pl. szeretnék én is megjelenni ezen a kiváló oldalon. Legyél udvarias.

Óriási tévedés, ha mindig csak a főoldalad címét küldöd be. NE! Ha van két írásod (oldalad a weboldaladon belül), akkor mindkét írásnál megvizsgálhatod milyen linkoldalakra milyen témában küldheted azt be. Még egy képgalériát is sok helyre be lehet küldeni. Pl. ha olaszországi és franciaországi utazásod képeit töltötted fel, akkor azokat egyenként nyugodtan beküldheted a franciaorszag.lap.hu-ra mint "Franciaországi útiképek" és az olaszorszag.lap.hu-ra is mint "Olaszországi fotók". Ezzel a szemlélettel több száz oldalra felkerülhetsz. Tegyük fel, 100 oldalra bekerültél, lesznek oldalak ahonnan 20, más oldalról csak 1 látogató érkezik majd, de így is több száz látogatóra tehetsz szert minden nap!

Linkgyűjtemények:

lap.hu
lapozz.hu
tlap.hu
dmoz.org
linkek.hu
ok.hu
wyw.hu
hungaroo.com
magyar-honlap.hu
hungarian-web.hu
linkbank.hu
weblink.hu
linkdr.hu
sargalap.hu
ahova.hu
best-top.hu
linkem.hu
witamin.hu

A szorgalmad meg fogja hozni az eredményt a fenti oldalakon akár több száz témában beküldheted a linkjeidet.

3. Érj el jó helyezést a keresőkben

A keresőkbe nem kell beajánlanod az oldalad, ne dőlj be senkinek. Azok a weboldalak amelyek azt ígérik, hogy több száz keresőbe beajánlják a weblapod, csak az e-mail címedet akarják megszerezni. Valójában csak egy-két keresőbe kell bekerülnöd, hogy a keresőforgalom 99%-át elérhesd. Oldalad megszületése után néhány napot, esetleg egy hetet kell várnod hogy felfedezzenek és értékeljenek a robotok.

A keresők automatikus rendszerek, ha valahonnan mutat rád egy link, márpedig a toplistánkból mutat (10 napig biztos utolsók között leszel, bármilyen is az oldalad), akkor meg fog találni az összes keresőrobot. A bekerülést ellenőrizheted ha rákeresel az oldalad internetcímére (vagy így site:bloglap.bloglap.hu).

A keresők a szöveges tartalom minősége, a behívó (rád mutató) linkek száma és linkek szövege (amire kattintani kell) alapján fognak besorolni a találati listáikba. Az un. PageRank amit a Stanford Egyetemen dolgoztak ki még 1998-ban ma már egyáltalán nem számít, bár ez a mitosz jó reklám volt a google-nak és ma is őrült lázba hozza a kezdőket és jó pénzt hoz a keresőoptimalizálással foglalkozó cégeknek.

Legyen az oldaladon elegendő szöveg! "Ötmondatos" oldalaid nem lesznek sikeresek. A szöveg mindig tartalmazza azokat a kulcsszavakat melyekkel szeretnéd, hogy megtaláljanak. A legjobb módszer az ha bármiről is írsz az legyen részletes ismertető. Bontsd ki a témát, vagy szedd ízekre. Egy kifejezést, terméket, szolgáltatást, bármit mindig több néven, szinonímával nevezz meg.

Sokszor látni pl. céges oldalakon, hogy a tevékenységeiket, termékeiket felsorolás-szerűen jelenítik meg. A felsorolás (ha csak az van az oldalon) mindig a lustaságról árulkodik, azt jelenti, hogy még maga a szöveg írója sem tudja, illetve nem képes pontosan megfogalmazni mivel is foglalkozik, mi a cél. Ő persze azt gondolja, mindent leírt, mert az ő fejében ott van, csak éppen nem tudja átadni és aki olvassa a szöveget nem is jut hozzá a megfelelő ismeretekhez. Végső esetben meg is lehet bízni (fizetni) valakit, hogy a szöveget megírja helyetted.

Minél többet beszélsz egy témáról, minél több kapcsolodó témát érintesz a hallgató annál részletesebb képet kap, így működnek a keresőrobotok is. Mindenről lehet írni pl. egy virágbolt a virágfajták szerint összegyűjtheti milyen alkalomra, kinek, milyen színűt adjunk, és az mit jelent (50 cikk, nem csak az elérhetőségeid); egy FPS játékban leírhatod milyen fegyver, melyik pályán, milyen helyzetben a leghatásosabb (30 cikk, nem csak mennyit játszol vele és honnan letölthető); stb, stb.

Mindig határozd meg pontosan a weboldal témáját és ha ez megvan határozd meg kulcsszavaidat is! A legtöbb honlapszerkesztő csak néhány kulcsszót képes megnevezni. A valóságban egy-egy témát 50-100, vagy több kulcsszóval is meg lehet közelíteni. A kulcsszavak felderítésének egyik lehetséges módja ha egy papíra felírod azokat a kulcsszavakat amelyek először eszedbe jutnak, aztán jegelni a dolgot egy napra. Másnap megint előveheted a papírt, de csak az első kulcsszót olvasd el és próbálj meg beszélni róla, kérdéseket feltenni magadnak, vagy másnak a szóval kapcsolatban. Így felfedezheted ahhoz a kulcsszóhoz milyen más kifejezések kapcsolódnak, illetve mások hogyan közelíthetik meg azt a kulcsszót. Egy idő után rengeteg kulcszó lesz és mindegyik kulcsszó tekintetében meg kell vizsgálnod honlapod tartalmát, hogy egyáltalán szerepel-e a szövegben.
Kulcsszavaidat csoportosíthatod is és mindegyik kulcsszócsoport köré írhatsz cikkeket, pl. a blogrovat erre nagyon jó. Minél több kulcsszavat dolgozol ki annál több forgalmat nyersz majd a keresőkből. A cikkekhez mindig hozzá is rendelheted ezeket a kulcsszavakat a cimkék mezőben vesszővel elválasztva.

Hiába van sok kép az oldaladon ezek nem számítanak. Ha mégis sok kép kell írj hozzájuk egy bevezető szöveget az oldal tetejére és minden kép alá írd oda mit ábrázol, ezzel a "csak képes" oldalaidat is értékessé teheted. Amikor az oldalad szövegét fogalmazod legyél választékos! Egy-egy dolgot több szóval, szinonimákkal nevezz meg. Persze ha túl sok szöveget írsz akkor a látogatóid nem lesznek hajlandók azt elolvasni ezért meg kell találnod a megfelelő hosszúságot.

Fontos, hogy sok link mutasson rád más, lehetőleg értékes, nagy látogatással rendelkező oldalakról. A linkgyűjteményekbe ajánlott linkjeid, vagy linkcseréid itt is számítani fognak. Figyelj arra milyen linkszöveggel kerülnek fel linkjeid. Pl. sokkal jobb ha egy fénymásolókkal foglalkozó oldal a "Canon fénymásolók" linkszöveggel kerül fel, mintha a "Torda Kft" felirattal.

A keresők számára a képek általában nem fontosak, azonban a képkeresők segítségével is szert tehetsz egy kis plusz látogatásra. Javasolom, hogy a "Galéria" modulban gondosan találd ki a képek nevét, ne sorszámozd oket, ne írd hogy "kép", legyen ott is értékes szöveg.

Ne légy elégedett ha rákeresel a céged, vagy oldalad nevére és ott vagy az első helyen, erre ugyanis csak te fogsz rákeresni. Az a fontos ha a témádba vágó népszerű kulcsszavak keresésénél vagy az első oldalakon.

Belépés
 
 
Kereső
0.021 mp